Návod na digitalizaci parní lokomotivy Gützold BR65
1.
Parní lokomotiva Gützold BR65 připravená k digitalizaci. Postupnou demontáží se dostaneme ke konektoru ukrytém v kotli parní lokomotivy.
2.
Opatrným vycvaknutím uvolníme kryt tendru. Musíme dát pozor na případnou kolizi přesujících žebříků s nárazníky.
3.
Pod krytem tendru je na balastu plochý kabel vedoucí k zadnímu osvětlení lokomotivy.
4.
Budku parní lokomotivy lehce stáhneme směrem nahoru. Pod ní je pak vidět zajištění kotle parní lokomotivy v prolisu balastu.
5.
Z konektoru odpojíme plochý kabel vedoucí k zadnímu osvětlení lokomotivy.
6.
Vpředu sundáme kryt dýmnice. Při zpětné montáži musíme potom zasunou zpět do otvoru v horní části krytu LED osvětlení horního reflektoru.
7.
Pinzetou vytáhneme z dýmnice zajišťovací plastovou rozpěrku.
8.
Povolíme zajišťovací plastový klíč v pravé části a uvolněný plastový kotel opatrně stáhneme směrem nahoru.
9.
Na desce plošného spoje je konektor s propojkou pro analogový provoz. Konektor rozložením vývodů sice odpovídá NEM 651, neodpovídá ale provedením a rozměrově.
10.
Porovnání ploché propojky pro analogový provoz s dekodérem Uhlenbrock katalogového čísla 73410. Pro použití dekodéru s rozhraním NEM 651 by bylo nutné dokoupit od firmy Gützold redukci katalogového čísla 01146.
11.
Pro digitalizaci lokomotivy proto použijeme dekodér s drátovými přívody Uhlenbrock katalogového čísla 73400.
12.
Lokomotivní dekodér připevníme přiloženou oboustranou lepkou v místě, kde byla propojka pro analogový provoz.
13.
Všechny vodiče připájíme přímo na vývody konektoru. Podle potřeby je můžeme zkrátit. Před zakrytováním lokomotivy ověříme funkčnost dekodéru a nastavíme požadovanou lokomotivní adresu.