Návod na digitalizaci elektrické lokomotivy Tillig BR101
starší konstrukce modelu bez přípravy na digitalizaci
1.
Elektrická lokomotiva Tillig BR101 připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva nemá unitř konektor podle normy NEM 651, ale pouze pájecí plošky.
2.
Před vlastním sejmutím vlastní skříně opatrně sundáme 8 plastových výstupkům, které jsou volně nacvaknuty na okraji po obvodu a které brání sundání skříně lokomotivy.
3.
Pohled dovnitř lokomotivy po sundání skříně lokomotivy.
4.
V levé části centrálního plošného spoje je propojka pro analogový provoz realizována jako prodloužení plošného spoje s perforací pro snadnější odlomení. Pájecí plošky pro připojení lokomotivního dekodéru jsou z druhé strany plošného spoje.
5.
V místě perforace opatrně nařízneme plošný spoj zalamovacím nožem.
6.
Plošný spoj je dostatečně naříznut a destičku lze pinzetou v místě zeslabení opatrně nalomit.
7.
Pinzetou opatrně odstraníme propojovací destičku pro analogový provoz. Už ji nebudeme potřebovat a stejně ji nelze zpět uchytit v případě, že bychom chtěli digitální dekodér z lokomotivy někdy v budoucnu odstranit.
8.
Dále pokračujeme uvolněním dvou šroubků, kterými je deska plošných spojů přichycena k pojezdu lokomotivy.
9.
Z desky plošných spojů odpájíme přívody k motorku. Pracujeme obezřetně, aby nedošlo k poškození oboustranného plošného spoje přehřátím. Na obou koncící desky plošných spojů odpájíme přívody od podvozků.
10.
Pohled na demontovanou desku plošných spojů. Vlevo jsou dobře viditelné pájecí plošky pro připojení digitálního dekodéru.
11.
Pro osazení použijeme digitální dekodér Uhlenbrock Comfort Mini katalogového čísla 73400 s drátovými přívody.
12.
Přívody lokomotivního dekodéru dostatečně zkrátíme, protože v tomto místě je v pojezdu kardanová hřídel od motorku k podvozku.
13.
V pojezdu lokomotivy musíme dále zbrousit hrany u přepážky, které je v místě pájecích plošek na plošném spoji. Napájením přívodů k lokomotivnímu dekodéru by v tomto stísněném prostoru mohlo dojít k nechtěnému zkratu.
14.
Pohled na zkosené hrany přepážky. Pečlivě odsajeme kovové piliny vzniklé broušením.
15.
Desku plošných spojů nasadíme zpět, přišroubíme a zpět připájíme přívody motorku a přívody od obou podvozků.
16.
Lokomotivní dekodér fixujeme k pojezdu obroustrannou lepicí páskou. Upravíme přívody k lokomotivnímu dekodéru, aby nezasahovaly do prostoru, kde se pohybuje kardanová hřídel.