Návod na digitalizaci elektrické lokomotivy Tillig BR143
novější přepracované provedení modelu s konektorem PluX12 podle normy NEM 658
1.
Elektrická lokomotiva Tillig BR143 (konstrukčně shodné např. BR112, BR243) připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 658.
2.
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3.
Pohled na sundanou skříň lokomotivy. Nesmíme ji stranově otočit, protože je v ní pružný kontakt od pantografů na plošku X3 na plošném spoji. V levé části plošného spoje se nachází dvouřadý konektor PluX 12 pro osazení digitálního dekodéru podle normy NEM 658.
4.
Opatrně vytáhneme z redukce propojovací destičku pro analogový provoz. Musíme dát pozor na napájecí přívod od podvozku k plošnému spoji.
5.
Detailní pohled na vytaženou propojovací destičku pro analogový provoz a připravený digitální dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který je již správně zorientován.
6.
Digitální dekodér opatrně zasuneme do konektoru redukce a lokomotivu před kompletací přezkoušíme a případně přeadresujeme. V našem případě bylo ještě potřeba upravit registr 19 změnou hodnoty bit2=1, aby směr jízdy odpovídal značení na dveřích lokomotivy (dveře 1 - přední stanoviště, dveře 2 - zadní stanoviště).
Tento návod je použitelný pro následující modely z katalogu