film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno:  
 
 




TOPlist  

Mapa
DE  EN  PL

Zvláštní parní vlak společnosti Connex Morava a.s. na kolejích Železnice Desná 15.05.2007



Connex Morava a.s.   Na úterní den si společnost Connex Morava a.s. objednala mimořádný parní vlak, který byl z Olomouce do Koutů nad Desnou vedený jako neveřejný Os 72236. Do Šumperka dorazil parní vlak přibližně v 10.55 a místo plánovaných 4 vozů typu "Rybák" jich měl nakonec šest. Dále do Koutů nad Desnou již po kolejích Železnice Desná měl parní vlak pokračovat bez dalšího zdržování, nepředpokládalo se ani otáčení na točně. Po příjezdu vlaku přesto nastalo mírné zdržení z důvodu dobírání vody a tak místo plánovaného odjezdu v 11.09 musel vlak díky tomuto zdržení ještě počkat na příjezd pravidelného Os 13765 z Petrova nad Desnou v 11.29 a teprve potom mohl vyrazit na trať.

  Cestou měl parní vlak plánované jen provozní zastavení v Petrově nad Desnou a Velkých Losinách. Bylo proto obtížné jej cestou odchytit. Počkali jsme si na něj na rovince před Petrovem nad Desnou. I přes neustálé stoupání trati měla lokomotiva pěkně našlápnuto a do Petrova dojížděl vlak výběhem.

  Díky zdržení u trati se nám podařilo vlak zachytit až při stoupání z Velkých Losin směrem k Loučné nad Desnou. Vlak zde projíždí Velké Losiny zastávku a trať se velkým pravotočivým obloukem přibližuje k silnici. Jedinečné místo na trati, kdy si lze souběžnou jízdou s vlakem vychutnat symfonii parního stroje. Po průjezdu zastávky Loučná nad Desnou-Filipová se dále trať klikatí v Loučné nad Desnou a přejíždí tři přejezdy s místní silnicí. My jsme však pokračovali po hlavní cestě a na vlak jsem si počkali u vjezdu do stanice Kouty na Desnou.

  Tady končila první, neveřejná část jízdy tohoto mimořádného parního vlaku. Protože je tato stanička celkem krátká, musela být celá souprava popotažena dále na konec, aby uvolnila dopravní kolej, na kterou v 12.16 přijel pravidelný Os 13764 ze Šumperka. Ten se po krátké pauze v 12.40 vracel zpět do Šumperka jako Os 13767. Následným posunem soupravy byly uvolněny obě zhlaví a parní lokomotiva mohla objet soupravu vlaku. Celá souprava byla potom posunuta dále dozadu a dopravní kolej uvolněna pro běžné Os, neboť zpáteční cesta parního vlaku byla plánována až na 14.30. Mezitím přišla intenzivní přeháňka, tak jsem se všichni, kteří kolem vlaku ještě pobíhali, sešli v místním nádražním bufetu. Po nedávné rekonstrukci staniční budovy jsou její prostory na patřičné úrovni.

  Kdo se v tuto dobu díval na veřejnou webovou kameru, která zachycuje kolejiště v Koutech nad Desnou, tomu nemohl uniknout netradiční ruch a zaplněné staniční koleje.

  Počasí se umoudřilo a kromě fotografování pózující parní lokomotivy probíhalo mezitím její zbrojení vodou. Náročné stoupání do Koutů nad Desnou znamenalo větší spotřebu vody a bylo proto nutné doplnit její zásobu z cisterny hned dvakrát. Na zpáteční cestě se v Šumperku z časových důvodů nepočítalo s dalším zbrojením a se svou energií, uhlím a vodou, musela parní lokomotiva vystačit až do Olomouce.

  Z Koutů nad Desnou parní vlak odjížděl jako veřejný Os 72237 v 14.30. Podle vyvěšeného jízdního řádu neměl zastavovat na některých menších zastávkách, ale patrně stavěl na všech. Díky tomu jsme měli více příležitostí zastihnout vlak na trati. Vlastní příjezd do Šumperka v 15.17 byl doprovázen nanápadným deštíkem, který se však během několika následujících minut změnil ve vytrvalý déšť. Tím bylo definitivně rozhodnuto o ukončení naší cesty. Do Olomouce přes Uničov a Šternberk odjel parní vlak místo původně plánovaného času 15.30 tak kolem 15.45, opět jako veřejný vlak, ale stavějící jen ve vybraných stanicích.

  Tímto děkuji přírodě, že nám posečkala s deštěm až do odpoledne, mému otci za spolupráci cestou a zaměstnavateli, že mě na tuto mimořádnou akci uvolnil.



Další informační zdroje:

Videogalerie

K přehrání tohoto videa si stáhněte přehrávač Adobe Flash Player.

Adobe Flash Player

 Před jedenáctou přijíždí mimořádný parní vlak do Šumperka avi 6,5 MB wmv 5,8 MB
 Sestřih z pobytu vlaku v Šumperku, zbrojení vodou, posuny avi 9,4 MB wmv 9,3 MB
 Na dlouhé rovince před Petrovem nad Desnou avi 7,6 MB wmv 9,1 MB HDV 144 MB
 Průjezd zastávkou Velké Losiny zastávka avi 6,6 MB wmv 6,0 MB
 Symfonie parní lokomotivy na cestě do Loučné nad Desnou avi 7,3 MB wmv 6,7 MB HDV 153 MB
 Příjezd do stanice Kouty nad Desnou avi 4,0 MB wmv 3,6 MB
 Sestřih z pobytu vlaku v Koutech nad Desnou, zbrojení vodou, posuny avi 12,5 MB wmv 11,7 MB
 Odjezd parního vlaku zpět do Šumperka jako Os 72237 v 14.30 avi 9,8 MB wmv 9,0 MB HDV 190 MB
 Příjezd do zastávky Velké Losiny zastávka avi 5,8 MB wmv 5,0 MB
 Odjezd ze zastávky Rapotín zastávka avi 7,3 MB wmv 7,9 MB
 Odjezd z Vikýřovic avi 6,0 MB wmv 5,5 MB
 Odjezd ze Šumperka přibližně v 15.45 do Olomouce avi 8,0 MB wmv 7,7 MB
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD connex_morava.iso 986 MB

connex_01.jpg
connex_01
connex_02.jpg
connex_02
connex_03.jpg
connex_03
connex_04.jpg
connex_04
connex_05.jpg
connex_05
connex_06.jpg
connex_06
connex_07.jpg
connex_07
connex_08.jpg
connex_08
connex_09.jpg
connex_09
connex_10.jpg
connex_10
connex_11.jpg
connex_11
connex_12.jpg
connex_12
connex_13.jpg
connex_13
connex_14.jpg
connex_14
connex_15.jpg
connex_15
connex_16.jpg
connex_16
connex_17.jpg
connex_17
connex_18.jpg
connex_18
connex_19.jpg
connex_19
connex_20.jpg
connex_20
connex_21.jpg
connex_21
connex_22.jpg
connex_22
connex_23.jpg
connex_23
connex_24.jpg
connex_24
connex_25.jpg
connex_25
connex_26.jpg
connex_26
connex_27.jpg
connex_27
connex_28.jpg
connex_28
connex_29.jpg
connex_29
connex_30.jpg
connex_30
connex_31.jpg
connex_31
connex_32.jpg
connex_32
connex_33.jpg
connex_33
connex_34.jpg
connex_34
connex_35.jpg
connex_35
connex_36.jpg
connex_36
connex_37.jpg
connex_37
connex_38.jpg
connex_38
connex_39.jpg
connex_39
connex_40.jpg
connex_40
 

WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Creative Commons License

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 8.10.2008
  • Celkem přečteno: 4954x
  • Naposledy: 22.07.2017

Oblíbenost Oblíbenost


Reportáž Poslední navštívené reportáže