Aktualizováno: 30. 10. 2024
|
|
Setkání přátel železnice Olomouc 19.6.2009při příležitosti 5. výročí vzniku Nadace Okřídlené koloDvoudenní akce Setkání přátel železnice byla netradičně rozvržena na páteční odpoledne a sobotu. Důvodem bylo hlavně slavnostní zasedání správní a dozorčí rady Nadace Okřídlené kolo zakončené tiskovou konferencí v nedaleké budově Regionálního centra Olomouc (RCO). Potom od 14. hodin byla zpřístupněna prezentace železničních vozidel a techniky v železniční stanici Olomouc hl.n. u 5. nástupiště. Navíc bylo naplánováno uskutečnění několik jízd zvláštního parního vlaku mezi stanicemi Olomouc hl.n. - Olomouc-Řepčín a prezentační jízdy parního vozu M124.001 "Komarek" mezi Olomouc hl.n. - Olomouc-filiálka. Vyhradil jsem si na tuto akci páteční odpoledne, ale jak se ukázalo později, ne vždy se zadaří. Letošní rok je mimořádně bohatý na rozmary počasí a tajné přání, aby nás fronta doprovázená hustým deštěm minula, bohužel zůstalo nevyslyšeno. Už cestou do Olomouce se spustil hustý déšť, který trval až do podvečerních hodin. I tak se v Olomouci scházeli návštěvníci a přátelé železnice před 15. hodinou, kdy měl odjet mimořádný parní vlak do stanice Olomouc-Řepčín. Souprava parního vlaku byla již nachystána u 5. nástupiště, v čele byla olomoucká parní lokomotiva 464.202 "Rosnička" a vzadu na postrku parní lokomotiva 433.002 "Matěj" z Valašsého Meziříčí. Pro parní lokomotivu 464.202 byla tato akce předposlední před jejím odstavením z provozu z důvodu ztráty technické způsobilosti parního kotle. Stále hustě pršelo a návštěvníci se tísnili pod přístřeškem 5. nástupiště. Jedinou z mála dalších možností bylo uchýlit se před deštěm pod nedaleký silniční viadukt pro pořízení několika málo záběrů. Udeřila 15. hodina a parní vlak se dal do pohybu za značného přítmí a přikrytý hustým kouřem z obou parních lokomotiv. Nedlouho po jeho odjezdu se po stejné trati vrátil zpět do stanice Olomouc hl.n. parní vůz M124.001 "Komarek" ze své prezentační jízdy s VIP hosty. Zastavil u 1. nástupiště, aby nedlouho poté v 15.40 pokračoval prezentační jízdou v olomouckém obvodu směr Olomouc-filiálka. Rychle jsem přeběhl v dešti, pořídil pár záběrů parního vozu M124.001. Mezitím došlo k zajímavému setkání generací, kdy vedle parního vozu M124.001, který stál u 1. nástupiště připravený k odjezdu, zastavila u 2. nástupiště souprava Pendolino jako SC505 s odjezdem v 15.36 do Ostravy. Opět jsem přeběhl, abych se choval pod viadukt a počkal zde na vracející se parní vlak s příjezdem v 16.10. Toho dne to byla jediná jízda parního vlaku a obě parní lokomotivy posunovaly na přenocování do depa. Parní vůz M124.001 "Komarek" čekala ještě jedna prezentační jízda v 16.40. Déšť se zmírnil a mohl jsem tak pořídit ještě pár záběrů vystavených vozidel, především zatopené parní lokomotivy 314.303, která byla přivezena rovněž z Valašského Meziříčí, a motorových vozů M131.101 "Hurvínek" a M120.047 "Věžák" ze Šumperka. Více jsem v Olomouci nesetrvával a po příjezdu parního vozu M124.001 v 17.10 jsem se vydal na zpáteční cestu. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|