film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 15. 3. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Zkušební jízda motorové jednotky 814+914 na Železnici Desná 28.11.2007



Železnice Desná   Také vozový park na ŽD se dočká zasloužené modernizace. Různé informace naznačovaly, že se připravuje modernizace vozů a do provozu má být uvedena motorová jednotka 814+914. Termín slavnostního uvedení jednotky do provozu má být v pondělí 3.12.2007. Slavnostní akce by měla proběhnout v žst Petrov nad Desnou v dopoledních hodinách. Před tímto aktem však motorová jednotka musí absolvovat také testovací jízdy na trati Železnice Desná.

  Neveřejná testovací jízda byla naplánována na tento den. Podle původní informace měly proběhnout dvě testovací jízdy do Velkých Losin a Koutů nad Desnou během dopoledne. Ovšem ráno jsme v Petrově nad Desnou zjistili, že v grafikonu jsou jízdy naplánovány až na odpolední čas. Bylo nutné v grafikonu sladit časovou polohu testovacích jízd s běžným provozem. Objednávka na čistou modrou oblohu byla splněna, tak jen aby počasí vydrželo až do odpoledních hodin.

  První jízda soupravy byla plánována po 13. hodině. Před tímto časem jsem se dostavil na šumperské nádraží a sledoval jsem přistavení soupravy před odjezdové návěstidlo na severním zhlaví. Souprava měla odjet přibližně v 13.20 jako násled osobního vlaku Os 13766 s odjezdem v 13.10. Tímto osobním vlakem jsem také odjel do Petrova na Desnou. Tam jsem počkal na příjezd soupravy od Šumperka.

  V Petrově nad Desnou na mne již čekal otec a pokračovali jsme dále autem. Souprava měla další krátkou zastávku ve Velkých Losinách. Tam musela počkat, až vlak Os 13766 dojede do Koutů nad Desnou a uvolní trať. Počkali jsme u Velkých Losin zastávky na průjezd soupravy. Ta při své testovací jízdě zastavovala na zastávkách, aby tak simulovala skutečný provoz. Sledovali jsme odjezd z Velkých Losin zastávky a dále jsme pokračovali do Koutů nad Desnou. Skutečně za chvíli vlak přijel, trochu se však pocukával před přejezdem. V čele soupravy byl motorový vůz 814 501-3 a řídící vůz 914 501-2 byl vzadu. Přece jen nevýhoda jedné hnací soupravy na trati s většími sklonovými poměry byla znát.

  V Koutech nad Desnou chvíly pózovala nová souprava s původním motorovým vozem. Ten po chvíli v 14.12 odjížděl zpět do Šumperka jako Os 13771. Souprava ještě zajela až téměř k zarážce na konci trati a do svého plánovaného odjezdu v 14.40 se vyhřívala na slunci. Díky vyšší nadmořské výšce a více sevřenému údolí se zde sněhová nadílka drží i v těchto slunečních dnech.

  Po odjezdu soupravy zpět v 14.40 jsem odjeli počkat na soupravu na úsek trati Rapotín zastávka - Petrov nad Desnou. Po průjedu soupravy jsme zajeli do Petrova nad Desnou. Tam již čekaly dva osobní vlaky, Os 13770 ve směru do Koutů nad Desnou (s odjedzem v 15.02) a Os 23864 do Sobotína (s odjezdem v 15.04). Rázem bylo ve stanici plno a zbyla volná pouze manipulační kolej u staniční budovy.

  Druhá testovací jízda měla začít v 16.00 odjezdem ze Šumperka. Dalo se však očekávat, že dojde ke změně. Bylo totiž rozhodnuto otočit soupravu na točně v šumperském depu, aby byl řídící vůz 914 vpředu a motorový vůz 814 vzadu vlastně soupravu do kopce tlačil. Počkali jsme v Petrově nad Desnou. Začalo se pomalu stmívat. Nejdříve přijel do Petrova nad Desnou v 16.39 Os 13774, jehož první motorový vůz pokračoval do Koutů nad Desnou v 16.41 a druhý motorový vůz jako Os 23868 odjel do Sobotína v 16.42. Během deseti minut přijela souprava v sestavě 914+814. Na tomto musím všem poděkovat. Jen jsem špitl, že by mohla souprava popojet kousek dopředu, aby nekolidovala se stožárem osvětlení a mé přání bylo rázem vyslyšeno. Po chvíli začalo být ve stanici těsno. V 16.57 přijel Os 13775 z Koutů nad Desnou a čekal na přípoj Os 23869 od Sobotína s příjedem v 16.58. Nestíhal jsem pobíhat po stanici, aby provedl nějakou tu fotodokumentaci. Během několika minut se stanice vyprádnila, zůstal zde odstaven pouze motorový vůz, který přijel jako Os 23869 ze Sobotína.

  Další cestu soupravy jsme sledovali už v teple prostřednictvím webové kamery v Koutech nad Desnou. Původně se měla souprava vracet z Koutů nad Desnou před Os 13777 přibližně v 17.32, ve skutečnosti odjížděla zpět až po příjezdu Os 13776 v 18.25.

  V dalších dnech čekají ještě soupravu jízdy již s cestujícími na pravidelných spojích. Zatím jezdí souprava bez symbolů Železnice Desná a bez jména. Slavnostní dekorování by mělo proběhnout až v zmiňované pondělí 3.12.2007.




Další informační zdroje:
  • Pars nova a.s.  zde se mimo jiné také rekonstruují motorové jednotky 814+914
Videogalerie Videogalerie
Video ke stažení → MP4: 101 MBWebM: 93 MB
 1   Před 13. hodinou je jednotka přistavena do stanice Šumperk avi 2,7 MB  wmv 2,9 MB 
 2   Os13766 odjíždí z Petrova nad Desnou v 13:22 avi 8,7 MB  wmv 8,3 MB 
 3   Motorová jednotka 814+914 v Petrově nad Desnou avi 10,0 MB  wmv 9,6 MB 
 4   Simulované zastavení na zastávce Velké Losiny zastávka v 14:00 avi 12,2 MB  wmv 11,6 MB 
 5   Příjezd do Koutů nad Desnou v 14:15 avi 13,8 MB  wmv 13,2 MB 
 6   Z Koutů nad Desnou odjíždí pravidelný Os13771 v 14:17 (+5min) avi 5,9 MB  wmv 5,7 MB 
 7   Motorová jednotka 814+914 se vrací od konce trati ke staniční budově avi 9,8 MB  wmv 9,3 MB 
 8   Na zpáteční cestu se vydává motorová jednotka v 14:37 avi 7,7 MB  wmv 7,5 MB 
 9   Na trati v úseku Rapotín zastávka - Petrov nad Desnou avi 8,3 MB  wmv 8,0 MB 
 10   Dopravní situace v Petrově nad Desnou po 15. hodině avi 8,6 MB  wmv 8,2 MB 
 11   Os13774 a Os23868 odjíždí z Petrova nad Desnou v 16:41 a 16:42 avi 10,3 MB  wmv 9,5 MB 
 12   Přibližně v 16:50 přijíždí ze Šumperka motorová jednotka jako násled avi 9,0 MB  wmv 8,5 MB 
 13   Setkání Os13775 a Os23869 v Petrově nad Desnou s jednotkou 814+914 avi 9,9 MB  wmv 9,3 MB 
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  motorova_jednotka_814_914.iso 851 MB 

desna_01.jpg
desna_01
desna_02.jpg
desna_02
desna_03.jpg
desna_03
desna_04.jpg
desna_04
desna_05.jpg
desna_05
desna_06.jpg
desna_06
desna_07.jpg
desna_07
desna_08.jpg
desna_08
desna_09.jpg
desna_09
desna_10.jpg
desna_10
desna_11.jpg
desna_11
desna_12.jpg
desna_12
desna_13.jpg
desna_13
desna_14.jpg
desna_14
desna_15.jpg
desna_15
desna_16.jpg
desna_16
desna_17.jpg
desna_17
desna_18.jpg
desna_18
desna_19.jpg
desna_19
desna_20.jpg
desna_20
desna_21.jpg
desna_21
desna_22.jpg
desna_22
desna_23.jpg
desna_23
desna_24.jpg
desna_24
desna_25.jpg
desna_25
desna_26.jpg
desna_26
desna_27.jpg
desna_27
desna_28.jpg
desna_28
desna_29.jpg
desna_29
desna_30.jpg
desna_30
desna_31.jpg
desna_31
desna_32.jpg
desna_32
desna_33.jpg
desna_33
desna_34.jpg
desna_34
desna_35.jpg
desna_35
desna_36.jpg
desna_36
desna_37.jpg
desna_37
desna_38.jpg
desna_38
desna_39.jpg
desna_39

WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 2.10.2008
  • Celkem přečteno: 17068x
  • Naposledy: dnes v 09:56

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže