Aktualizováno: 1. 10. 2024
|
|
Průmyslové muzeum Mladějov na Moravě 22.8.2009Každým rokem se snažím vyhradit si jeden sobotní den na návštěvu nedaleké Mladějovské průmyslové dráhy. Sezóna na dráze bývá od května do září, ale jen v období prázdnin jezdí parní vlaky po trati z Mladějova do Nové Vsi u Kunčiny každou sobotu. Také letos jsem se nechtěl jen pasivně svézt parním vláčkem, ale chtěl jsem opět kombinovat svezení s turistikou po trati. Jen počasí nevypadalo od rána moc optimisticky a cestou do Mladějova mě zastihla malá přeháňka. Předpověď ne tento den slibovala přechod fronty s vytrvalým deštěm v odpoledních hodinách. K prvnímu rannímu vlaku 101 s odjezdem v 9:30 se sešlo tolik zájemců o svezení, že musely být přistaveny všechny osobní vozy. Vykročil jsem přes pole k prvnímu polnímu přejezdu na trati, odkud byl pěkný výhled na supící parní vlak 101. Obrat parního vlaku 101/102 z Mladějova do Nové Vsi u Kunčiny a zpět trvá přibližně 1 hodinu a 40 minut. Využil jsem proto ještě možnosti občerstvení v místním bufetu před výšlapem na trať. Parní vlak 102 se objevil na dohled. V 11:11 přijel zpět do Mladějova. Vydal jsem se po trati směrem k výhybně Veksl. Na zdolání tohoto úseku v délce 3 km, který většinou stoupá stráněmi nad Mladějovem, jsem měl dostatek času, abych byl připraven na příjezd parního vlaku 103 na tuto výhybnu kolem poledne. Zde bývá větší přestávka spojená s provozní kontrolou a promazáním parní lokomotivy "5". Nastoupil jsem do vlaku a svezl se na konečnou výhybnu Nová Ves u Kunčiny. Trať sice pokračuje dále ještě dalších 5 km lesem až hřebečským dolům, ale nejsou na ní provozovány vlaky pro veřejnost. Parní vlak 104 odjel z Nové Vsi u Kunčiny v 12:43 zpět do Mladějova a já se vydal za ním pěšky. Bohužel tentokrát nebyl tak hezký výhled do krajiny a obloha se navíc povážlivě zatáhla. Předpověď se nakonec naplnila. Za výhybnou Veksl v místě, kde trať vychází s lesa do strání na Mladějovem, se spustil vytrvalý déšť. Schoval jsem se pod stromy a čekal, až se v dáli objeví parní vlak 105 a bude stoupat okolními stráněmi k výhybně Veksl. Bušící kapky hustého deště zcela přehlušily supění parní lokomotivy "5". Po průjezdu parního vlaku 105 jsem se vydal neprodleně po trati dolů k Mladějovu. Pražce byly za deště dost kluzké a nedalo se tak spěchat. Stejně jsem byl po chvíli promočen i s technikou. V Mladějově jsem se schoval pod přístřeškem a zkusil ještě zaznamenat návrat parního vlaku 106 do Mladějova v 15:55. Poslední jízda parního vlaku 107/108 byla z pochopitelných důvodů odřeknuta, byť se ještě sešli zájemci o svezení. V takovém počasí nemělo smysl vyjíždět na trať. Takže bohužel nakonec počasí vyšlo podle předpovědi. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|