Aktualizováno: 1. 10. 2024
|
|
Plnou parou do Pohádkového lesa 22.5.2010130 let trati Hulín - Kroměříž a 115 let trati Kojetín - TovačovHned v úvodu je dobré připomenout, že mnohé letošní akce byly poznamenány rozmary počasí. A vrtkavost počasí nás neminula ani tuto sobotu. Kvůli dlouhotrvajícím dešťům a záplavám na Moravě bylo konání akce ohroženo. S ohledem na nezpůsobilý terén museli organizátoři zrušit Pohádkový les v Divokách. Tato akce byla přesunuta na pozdější prázdninový termín. Uskutečnit se tak měly jízdy parního vlaku podle připraveného jízdního řádu. I tak v průběhu dne předvedlo počasí svoje vrtochy a ovlivnilo průběh konání akce. Ranní pohled na mapu z meteorologického radaru nevěstil nic dobrého. Severovýchodní proudění vzduchu stále přinášelo zvýšenou oblačnost a deště, které se zatím držely spíše na severu. V Kroměříži již byla nachystána souprava zvláštního vlaku v sestavě 3 vozů Btx a jednoho Bmx, kterou předchozí den dovezla z Olomouce lokomotiva T466.0007. V sobotu ráno vyjela z Valašského Meziříčí parní lokomotiva 433.002 "Matěj" se služebním vozem Daa-k a bufetovým vozem Ce. Příjezd tohoto Sv jsme očekávali v Kroměříži v 7:38. Během doplnění vody zatím lokomotiva T466.007 sestavila soupravu a první zvláštní vlak se mohl s několikaminutovým zpožděním vydat na první jízdu do Zborovic. Počasí zatím přálo a pouze podmáčená pole připomínala, že by se místo všudypřítomné řepky hodila spíše k pěstování rýže. Ve Zborovicích byl čas jen aby parní lokomotiva 433.002 objela soupravu vlaku a krátce zapózovala fotografům. Na zpáteční jízdě jsme si na parní vlak počkali u polního přejezdu nedaleko bývalé zastávky Skržice. Bohužel pole i polní cesty byly tak rozbahněné, že jsme museli usoudit, že to nebyl dobrý nápad vydat se k trati pro lepší záběr mimo pevnou silnici. Než jsme se odbahnili, počkali jsme na nedalekém přejezdu na průjezd pravidelného Os13908. Další jízda parního vlaku byla v trase Kroměříž (10:00) - Kojetín - Tovačov. Jeli jsme tedy směrem na Kojetín. Jenže počasí už definitnvě otočilo. Během půlhodiny se modrá obloha změnila v šedivou a v Kojetíně nás zastihl déšť. Na příjezd parního vlaku jsme čekali schováni pod přístřeškem skladu. Za Kojetínem jsme si vychutnali jízdu parního vlaku ve stoupání před Uhřičicemi. Jeli jsme dále a rozhodli se zůstat v Lobodicích. U přejezdu jsme vyhlíželi vracející se soupravu zvláštního parního vlaku. Zprava se rychle blížila další bouřka a zleva se od osady Annín přibližoval parní vlak. Záběr jsme stihli a parní vlak uháněl ke Kojetínu. S bouřkou v patách jsme se vydali směrem na Zdounky. Bohužel vytrvalý déšť nás opět držel pod přístřeškem skladiště, odkud jsme vyhlíželi příjezd parního vlaku. S ohledem na déšť jsme do Zborovic nepřejížděli a raději čas využili na rychlé občerstvení ve Zdounkách. Za půlhodinu v 12:47 stále ještě za slábnoucího deště přijel parní vlak ze Zborovic. Ve Zdounkách čekal na křižování s pravidelným Os13909 a my si potom vychutnali rozjezd parního vlaku při jeho odjezdu v 13:00 do Kroměříže. Vrátili jsme se do stanice Kromeříž, kde bylo kupodivu sucho a chvílemi slunečno. Zatímco my jsme osychali, parní lokomotiva 433.002 posunovala k točně, kde za velké pozornosti probíhala provozní údržba a zbrojení vodou. Parní lokomotiva byla také otočena na ruční točně, aby byla otočena komínem k Hulínu, protože se z druhé jízdy do Tovačova vracela celá souprava parního vlaku do Valašského Meziříčí. Nečekali jsme na odjezd parního vlaku a pokračovali jsme opět směrem na Kojetín. Počasí se nechtělo umoudřit a cestou se opět rozpršelo. Při průjezdu Kojetínem kolem rybníku Jordán byla místní komunikace zaplavená bahnem a na místě se již činili hasiči i policie. Opatrně jsme projeli a pokračovali k přejezdům do Uhřičic. Později jsme se dozvědeli, že přívalový déšť zaplavil bahnem z okolních polí i trať přibližně v km 2,3 a druhý pár vlaků do Tovačova byl odřeknut. Souprava zvláštního parního vlaku zůstala v Kojetíně. Vrátili jsme se zpět do Kojetína. Ve stanici se mezitím posunovalo a souprava parního vlaku se chystala na zpáteční jízdu přes Kroměříž a Hulín do Valašského Meziříčí. Místo parního vlaku byl povolán autobus jako NAD v úseku Kojetín - Tovačov. Parní vlak odjel z Kojetína v 15:55 a my si na jeho průjezd počkali na okraji Hulína, kde jsme deštivé sobotní putování ukončili. Další informační zdroje:
Fotogalerie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|