film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno:  
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Rozloučení s řadou 831 pod Jeseníky I 12.6.2011



Rozloučení s řadou 831 pod Jeseníky I   Řada motorových vozů 830/831 (M262.0/M262.1) sloužila v pravidelném provozu na našich tratích od roku 1949 až do letošního jara. Jak napovídá Kryšpínovo značení, maximální rychlost 90km/h předurčovala tyto motorové vozy k vozbě motorových rychlíků na hlavních tratích, ale samozřejmě později s nástupem elektrifikace a novějších motorových vozů řady 850 byly přesouvány ke službě na vedlejších tratích. A většina z nás si tyto motorové vozy spojuje právě s lokálkami. Pro jejich charakteristický tvar skříně dostaly přezdívku „Kredenc” a později rekonstruované vozy přeznačené jako M262.1 (831) zase „Loďák” podle lodního motoru.

  Pro rozloučení s Jeseníky byly připraveny dvě akce. Dnešní první a kratší jednodenní akce začínala v Dolní Lipce. Motorový vůz 831 113-6, který ráno vyjížděl z remízy, měl před sebou trasu do Jeseníku a zpět a dále z Dolní Lipky až do Kolína. Cestou byl plánováno několik fotozastávek, ale času bylo dostatek a tak bylo možné pořídit i nějaké video. Bohužel letošní vrtkavé počasí nás opět popohánělo. Od západu se k nám nasouvala oblačnost s přeháňkami a zvláště v horách bývají změny počasí nevyzpytatelné. Proto jsme dopoledne spěchali do hor honem pořídit co nejvíce záběrů za přijatelných světelných podmínek.

  První projížděná trať 025 Dolní Lipka - Hanušovice vede z větší části spolu se silnicí 312 úzkým údolím řeky Morava. Samotná trať s provozem několika párů osobních vlaků denně bojuje momentálně s existenčními problémy, kdy nad ní visí hrozba zastavení pravidelné osobní dopravy. Přitom po trati byly i vedeny rychlíky jako třeba R 756/R 757 „Klidná Síla” z Jeseníku do Plzně.

  V Hanušovicích měníme směr jízdy a na trati 292 Šumperk - Krnov stoupáme do hor opět s několika fotozastávkami, ovšem tentokrát vynecháváme klasická místa pod Ostružnou. Nemůžeme však opomenout nejvýše položenou rychlíkovou zastávku Ramzová ve výšce 760m. Dnes jednokolejná, ale dříve narození ji ještě pamatují jako dvojkolejnou a tomu napovídá i šířka zářezu v místě zastávky. Sklonovník s údajem 30‰ na délce 6004m ukazuje, že jsme skutečně na vrcholu trati a co nás čeká do Horní Lipové. Až do Jeseníku nakonec nezajíždíme, pohodovou výletní jízdu končíme ve stanici Lipová Lázně a obracíme zpět.

  V Ostružné máme plánovanou přestávku na oběd. Počasí se zhoršuje a přeháňky přechází ve vytrvalý déšť. Na zpáteční cestě do Dolní Lipky nepodnikáme již žádnou fotozastávku a zanecháváme za sebou uplakané Jeseníky. V Dolní Lipce vystupuji a motorový vůz pokračuje přes Letohrad a Ústí nad Orlicí do cíle své cesty, Kolína.



Další informační zdroje:
  • k024.pdf  jízdní řád trati Ústí nad Orlicí - Štíty, Lichkov - Miedzzlesie a zpět
  • k025.pdf  jízdní řád trati Dolní Lipka - Hanušovice a zpět
  • k292.pdf  jízdní řád trati Šumperk - Krnov a zpět
  • Junior market s.r.o.  webové stránky organizátora akce
Videogalerie Videogalerie

K přehrání tohoto videa si stáhněte přehrávač Adobe Flash Player.

Adobe Flash Player

 1   Nedělní ráno v Dolní Lipce avi ? MB wmv ? MB
 2   Sestřih z úseku Dolní Lipka - Hanušovice avi ? MB wmv ? MB
 3   Sestřih z úseku Hanušovice - Ostružná avi ? MB wmv ? MB
 4   Sestřih z úseku Ostružná - Lipová Lázně avi ? MB wmv ? MB
 5   Sestřih z úseku Lipová Lázně - Horní Lipová avi ? MB wmv ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  jeseniky_20110612.iso ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu AVCHD  jeseniky_20110612_avchd.iso ? MB
 Kompletní videogalerie pro export na SD kartu  jeseniky_20110612_sd.exe ? MB