film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno:  
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 25.6.2011

„Den dráhy Třemešná ve Slezsku - Osoblaha”



Letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha   Hlavní sezónu výletních vlaků na úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha zahajuje Den dráhy. Letos v čele parního vlaku stanuly obě parní lokomotivy U57.001 a U46.002 „Resita”. Parní lokomotiva U57.001 je deponována v nové výtopně v Třemešné ve Slezsku a parní lokomotiva U46.002 „Resita” byla dovezena z Krnova na plošinovém vozu jen pro tento den. Jako přípoj k parnímu vlaku do Osoblahy byl z Krnova vypraven zvláštní motorový vlak ve složení motorový vůz M131.1454 „Hurvínek” a přípojný vůz Clm. Předpověď slibovala na tento proměnlivé počasí a jak se ukázalo později, beze zbytku se potvrdila.

  Jízdní řád zvláštních vlaků zůstal stejný, jako v uplynulých letech. Odjezd z Třemešné ve Slezsku v 10:45 a odpolední návrat zpět v 16:43. Sobotní vlaky budou vedeny parní lokomotivou U57.001 a nedělní potom motorovou lokomotivou TU38.001 „Faur”. Do Třemešné jsem se snažil přijet co nejdříve, abych měl dostatek času zachytit přípravu obou parních lokomotiv. Do odjezdu parního vlaku v 10:45 zbývalo ještě dost času, ale stanice se začala brzy plnit návštěvníky. Souprava parního vlaku byla mezitím sestavena a čekala vzadu u výtopny na příjezd pravidelného Os20606 z Osoblahy.

  Před desátou hodinou jsem přejel do Slezských Rudoltic, abych vyčkal příjezdu pravidelného Os20606. Po jeho odjezdu v 10:08 jsem se vracel zpět přes Horní Povelice a Liptaň do Třemešné. Obloha se mezitím zatáhla a spustil se déšť. Ten vytrval až do příjezdu pravidelného Os20606 v 10:36 z Osoblahy a R1183 v 10:40 z Jeseníku. Déšť stále nepolevoval a vytrvale doprovázel i odjezd parního vlaku Os20651 v 10:45. Vrátil jsem se do stanice, kde byl zvláštní motorový vlak připravený k odjezdu zpět do Krnova v 11:00.

  Pokračoval jsem dále směrem do Horních Povelic. Zdá se, že déšť je zapomenut a na obloze se ukazuje opět slunce. Pravidelný Os20607 má trochu zpoždění. Parní vlak Os20651 už čeká ve Slezských Rudolticích na předjetí. Je vhodné připomenout, že do roku 2008 byla v Horních Povelicích blíže k budově ještě manipulační kolej, na kterou se mezi výkolejky vešel jeden nákladní vůz. Patrně to byla vůbec nejkratší manipulační kolej v naší železniční síti.

  Další zastavení mám naplánováno v Bohušově. Nejdříve přijíždí pravidelný Os20607 a za necelých 20 minut také parní vlak Os20651. Do Osoblahy přijíždím v okamžiku, kdy už probíhá posunování s prázdnou soupravou vlaku. Netrvá dlouho a déšť se nás snaží zahnat na nástupiště pod střechu. Až s odjezdem pravidelného Os20608 v 13:50 se počasí trochu umoudří. Po 14. hodině parní lokomotivy U57.001 a U46.002 vyjíždí od depa a posunují se soupravou vlaku zpět na dopravní kolej.

  Ještě před odjezdem parního vlaku Os20650 v 14:45 přejíždím do Bohušova, abych zachytil příjezd parního vlaku. S časovou rezervou přejíždím dále do Slezských Rudoltic a jdu až do polí před stanici. Z lesa vyjíždí parní vlak a zdolává poslední protisměrné oblouky ve stoupání před stanicí Slezské Rudoltice. Ve stanici parní lokomotivy dobírají vodu a vlak vyčkává na křižování s pravidelným Os20609, který je posílen navíc o jeden vůz. Potom parní vlak posunuje na dopravní kolej a v zápětí v 16:00 odjíždí ze stanice Slezské Rudoltice.

  Posledním místem, kde očekávám parní vlak Os20650, je palouk naproti kostelu v Třemešné s výhledem na celé údolí a úzkorozchodnou trať až za přejezd s hlavní silnicí č. 57. Po zdolání posledního stoupání příjíždí parní vlak Os20650 do Třemešné ve Slezsku v 16:43. Souprava vlaku byla odklizena, parní lokomotiva U46.002 byla dozbrojena vodou, odpopelena a za využití zbylého provozního tlaku sama posunovala na plošinový vůz, na kterém byla odvezena zpět do Krnova.



Další informační zdroje:

Videogalerie Videogalerie

K přehrání tohoto videa si stáhněte přehrávač Adobe Flash Player.

Adobe Flash Player

 1   Ranní příprava parních lokomotiv avi ? MB wmv ? MB
 2   Pravidelný Os 3510 přijíždí v 9:29 do stanice Třemešná ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 3   Pravidelný Os 20606 přijíždí do stanice Slezské Rudoltice avi ? MB wmv ? MB
 4   Pravidelný Os 20606 přijíždí v 10:36 do stanice Třemešná ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 5   Pravidelný R1183 přijíždí v 10:40 do stanice Třemešná ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 6   Parní vlak Os 20651 odjíždí v 10:45 ze stanice Třemešná ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 7   ZvlOs odjíždí v 11:00 ze stanice Třemešná ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 8   Pravidelný Os 20607 v 11:59 (+25 min) na zastávce Horní Povelice avi ? MB wmv ? MB
 9   Pravidelný Os 20607 v 12:21 (+20 min) v Bohušově avi ? MB wmv ? MB
 10   Parní vlak Os 20651 v 12:40 (+15 min) v Bohušově avi ? MB wmv ? MB
 11   Souprava parního vlaku posunuje v Osoblaze avi ? MB wmv ? MB
 12   Lokomotiva 705 913-2 posunuje v Osoblaze avi ? MB wmv ? MB
 13   Pravidelný Os 20608 odjíždí v 13:50 z Osoblahy avi ? MB wmv ? MB
 14   Posunování v Osoblaze před odjezdem parního vlaku avi ? MB wmv ? MB
 15   Parní vlak Os 20650 přijíždí do Bohušova avi ? MB wmv ? MB
 16   Parní vlak Os 20650 přijíždí v 15:20 do Slezských Rudoltic avi ? MB wmv ? MB
 17   Pravidelný Os 20609 přijíždí do Slezských Rudoltic avi ? MB wmv ? MB
 18   Parní vlak posunuje ve Slezských Rudolticích na dopravní kolej avi ? MB wmv ? MB
 19   Parní vlak Os 20650 odjíždí v 16:00 ze Slezských Rudoltic avi ? MB wmv ? MB
 20   Parní vlak Os 20650 přijíždí v 16:43 do Třemešné ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 21   Posunování parních lokomotiv v Třemešné ve Slezsku avi ? MB wmv ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  den_drahy_20110625.iso ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu AVCHD  den_drahy_20110625_avchd.iso ? MB
 Kompletní videogalerie pro export na SD kartu  den_drahy_20110625_sd.exe ? MB