film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno:  
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Zvláštní vlaky na trati Kojetín - Tovačov 8.5.2011



Zvláštní vlaky na trati Kojetín - Tovačov   Letošní první jízdy zvláštních vlaků na trati 334 Kojetín - Tovačov nám připomněly jedno smutné výročí. Uplynulo 30 let od zastavení pravidelné osobní dopravy, která skončila na této trati 31.5.1981. Naštěstí nákladní doprava setrvala do současnosti a je tak jistou zárukou, že trať bude i nadále udržována, třebaže již byly snahy o změnu statusu trati na vlečku a opuštění posledního úseku do Tovačova.

  Alespoň na několik hodin se podařilo obnovit ostrůvek socialismu v okolí tovačovské trati. Cestující v Tovačově vítalo vyzdobené nádraží s transparenty na budovách, vyzdobený byl i motorový vůz M152.0191 a i cestou bylo možné podél trati zahlédnout budovatelská hesla. Dobu před třiceti lety připomněl i provoz, kdy byly obnoveny původní zastávky Uhřičice obec a Oplocany a doprovod vlaku v dobových uniformách prodával lepenkové jízdenky. Cestující mohli kromě vlastního svezení motoráčkem navštívit i některou z kulurních akcí v okolí, např. závod psů Kirician Disc Dog Freestyle nebo jarmark, obojí v Tovačově, nebo hanácké hody v Uhřičicích. Poslední pár vlaků Os 31164/31265 byl proto posílem o jeden přípojný vůz 010, aby pobral všechny cestující zpět do Kojetína.

  Na celý den nám připravilo občanské sdružení Kroměřížská dráha ve spolupráci s Českými drahami celkem 7 párů vlaků z Kojetína do Tovačova a zpět. První ranní vlak Os 31152 vyjížděl už z Kroměříže a poslední spoj Os 31165 se zase do Kroměříže vracel. Polední pár vlaků Os 31158/31159 měl delší jízdní dobu a byl koncipován jako fotovlak, byť byla možnost nástupu a výstupu jen v zastávkách uvedených v jízdním řádu. Také počasí, ač to ráno nevypadalo, se umoudřilo, dopolední vítr rozfoukal oblačnost po přechodu fronty a odpolední vlaky s výzdobou transparentů a vlaječek dodaly tomuto májovému dni tu správnou atmosféru.

  Během celého dne jsem postupně pořídil několik videozáběrů podél celé trati s výjimkou již zmiňovaného poledního páru vlaků Os 31158/31159, kdy jsem spolu s ostatními fotil v úseku Lobodice - Tovačov a na zastávce Uhřičice obec. Poslední spoj tohoto dne Os 31165 s přípojným vozem 010 posbíral z okolí tovačovské trati všechny cestující a trať opět osiřela.



Další informační zdroje:
Videogalerie Videogalerie

K přehrání tohoto videa si stáhněte přehrávač Adobe Flash Player.

Adobe Flash Player

 1   Os 31152 před zastávkou Uhřičice obec avi ? MB wmv ? MB
 2   Os 31153 na přejezdu se silnicí 367 u obce Uhřičice avi ? MB wmv ? MB
 3   Os 31154 v úseku Uhřičice obec - Lobodice avi ? MB wmv ? MB
 4   Os 31155 v úseku Lobodice - Uhřičice obec avi ? MB wmv ? MB
 5   Os 31156 přijíždí v 10:44 do Tovačova avi ? MB wmv ? MB
 6   Os 31157 odjíždí v 10:54 z Tovačova avi ? MB wmv ? MB
 7   Os 31160 v 13:29 na zastávce Uhřičice obec avi ? MB wmv ? MB
 8   Os 31161 na přejezdu se silnicí 367 u obce Uhřičice avi ? MB wmv ? MB
 9   Os 31162 v úseku Oplocany - Tovačov avi ? MB wmv ? MB
 10   Os 31163 projíždí v 14:56 zastávku Oplocany avi ? MB wmv ? MB
 11   Os 31164 přijíždí v 15:44 do Tovačova avi ? MB wmv ? MB
 12   Motorový vůz M152.0191 posunuje v Tovačově avi ? MB wmv ? MB
 13   Os 31165 odjíždí v 15:54 z Tovačova avi ? MB wmv ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  tovacovka_20110508.iso ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu AVCHD  tovacovka_20110508_avchd.iso ? MB
 Kompletní videogalerie pro export na SD kartu  tovacovka_20110508_sd.exe ? MB