film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno:  
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

S parním vlakem napříč Valašským královstvím 5.5.2012



S parním vlakem napříč Valašským královstvím   Začátkem května byl opět vypraven parní vlak z Valašského Meziříčí napříč Valašským královstvím s cílem v Bylnici. Ve stejný den byla na strážním hradě Brumov, který ve středověku střežil Vlárský průsmyk, slavnostně zahájena hlavní návštěvní sezóna. Jízda parního vlaku do Bylnice byla poznamenána plánovaným i neplánovanými změnami. Z administrativních důvodů se nemohla jízdy zúčastnit parní lokomotiva 433.002 „Matěj” a zaskakovat musela olomoucká lokomotiva 534.0432 „Kremák”. Tato skutečnost se nestihla promítnout do již připravených plakátů. Tím pádem se také nemohla v Bylnici uskutečnit olympiáda v otáčení parní lokomotivy na ruční točně.

  První ranní jízda parního vlaku směřovala z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm a zpět. Brzy ráno v 7:26 vyjel parní vlak Os 31169 z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm s jednou zastávkou v Střítěži nad Bečvou. V čele byla lokomotiva T466.0007 „Pilštyk” a parní lokomotiva 534.0432 „Kremák” na konci. V Rožnově pod Radhoštěm tak nebylo potřeba přehazovat lokomotivy a po 11 minutách mohl parní vlak vyrazit na jízdu zpět. Při jízdě do Valašského Meziříčí zastavoval parní vlak Os 31170 na všech zastávkách a nádražích. Jen po krátkém pobytu 3 minut pokračoval z Valašského Meziříčí jako Os 31171 po trati 280 dále do Vsetína, Horní Lidče a odtud po trati 283 do Bylnice. Pouze ve Vsetíně byl plánován delší pobyt z důvodu zbrojení vodou.

  Ve stanici Brumov vystoupila část cestujících, kteří chtěli co nejdříve na hrad Brumov. S ostatními dojel parní vlak s menším zpožděním až do Bylnice, kde se chtěl každý s ratolestmi vyfotit u parní lokomotivy. Většina využila pro návrat z Bylnice do Brumova pravidelný Os 23210 a v Bylnici tak zůstali jen skalní příznivci páry. Parní vlak měl v Bylnici téměř čtyřhodinový pobyt, ale jak se později ukázalo, čas za běhu událostí uplynul velmi rychle. Parní lokomotivu 534.0432 bylo nutno dozbrojit, nad kanálem odpopelit a provést kontrolu a další provozní údržbu. O přeskládání a přípravu soupravy před zpáteční jízdou se ve stanici Bylnice postarala lokomotiva T466.007.

  Kromě tohoto zvláštního parního vlaku směřoval do Brumova další zvláštní vlak v trase Bratislava hl.st. - Horné Srnie - Bylnice - Brumov. Sice se mi nepodařilo nikde najít jízdní řád, ale cenné informace poskytla výpravčí v Bylnici. Vlak R23214 měl na příjezdu přibližně hodinové zpoždění a z Bylnice do Brumova měl odjíždět cca v 11:30, aby stihl v Brumově křižování s Os 23211 v 11:51. Na průjezd tohoto vlaku v podání motorového vozu M262.007 „Kredenc” jsem čekal na rozkvetlé louce před Brumovským tunelem s krásným výhledem na zříceninu hradu. Tam již probíhal program a nad údolím Brumova a Bylnice se rozléhaly rány z děla. Po průjezdu pravidelného Os 23211 jsem se vrátil zpět do Bylnice, abych stihl vracející se motorový vůz M262.007 zvěčnit u mechanických návěstidel. Ten se musel vrátit do Bylnice do 12:14, aby nezpozdil odjezd pravidelného Os 23214.

  Konečně zbyl čas na rychlý oběd v Brumově a honem k trati. V 14:35 se vydal na zpáteční jízdu parní vlak Os 31172. Opět byl plánován větší pobyt ve Vsetíně z důvodu zbrojení parní lokomotivy vodou. V polích mezi Jablůnkou a Bystřičkou jsem zůstal i po průjezdu parního vlaku. Na trati 280 byla toho dne na vlaku Os 3212 Horní Lidče do Hranic na Moravě nasazena elektrická jednotka 460 079 v retronátěru. Parní vlak mezitím dojel jako Os 31173 z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm. Poslední zastavení bylo za stanicí Hrachovec. Z Rožnova pod Radhoštěm se nejdříve vracel zpožděný Os 13242 a za ním parní vlak Os 31174. Tím byl program náročného dne vyčerpán.



Další informační zdroje:
Videogalerie Videogalerie

K přehrání tohoto videa si stáhněte přehrávač Adobe Flash Player.

Adobe Flash Player

 1   Ráno ve Valašském Meziříčí avi ? MB wmv ? MB
 2   Parní vlak Os 31169 za stanicí Hrachovec avi ? MB wmv ? MB
 3   Parní vlak Os 31169 přijíždí do stanice Rožnov pod Radhoštěm (7:49) avi ? MB wmv ? MB
 4   Parní vlak Os 31170 ve stanici Střítěž nad Bečvou (8:12) avi ? MB wmv ? MB
 5   Ex 521 „VSACAN“ projíždí stanicí Bystřička avi ? MB wmv ? MB
 6   Parní vlak Os 31171 ve stanici Bystřička (8:41) avi ? MB wmv ? MB
 7   Parní vlak Os 31171 u odbočky trati 282 poblíž zastávky Ústí u Vsetína avi ? MB wmv ? MB
 8   Parní vlak Os 31171 na zastávce Valašské Příkazy (9:49) avi ? MB wmv ? MB
 9   Parní vlak Os 31171 vyjíždí z Brumovského tunelu avi ? MB wmv ? MB
 10   Parní lokomotiva 534.0432 „Kremák“ v Bylnici avi ? MB wmv ? MB
 11   Pravidelný Os 23209 odjíždí z Bylnice (10:37) avi ? MB wmv ? MB
 12   Zvláštní R 23214 vjíždí do Brumovského tunelu avi ? MB wmv ? MB
 13   Pravidelný Os 23211 vyjíždí z Brumovského tunelu avi ? MB wmv ? MB
 14   Zvláštní R 23214 přijíždí do Bylnice avi ? MB wmv ? MB
 15   Pravidelný Os 23212 odjíždí v 12:14 z Bylnice avi ? MB wmv ? MB
 16   Motorová lokomotivy T466.007 „Pilštyk“ posunuje v Bylnici avi ? MB wmv ? MB
 17   Provozní údržba parní lokomotivy 534.0432 „Kremák“ v Bylnici avi ? MB wmv ? MB
 18   Parní vlak Os 31172 vjíždí do Návojského tunelu avi ? MB wmv ? MB
 19   Parní vlak Os 31172 na mostech před zastávkou Lužná u Vsetína avi ? MB wmv ? MB
 20   Parní vlak Os 31172 v úseku Jablůnka - Bystřička avi ? MB wmv ? MB
 21   Pravidelný Os 3212 v úseku Jablůnka (16:22) - Bystřička (16:27) avi ? MB wmv ? MB
 22   Pravidelný Os 13242 před zastávkou Hrachovec avi ? MB wmv ? MB
 23   Parní vlak Os 31174 před zastávkou Hrachovec avi ? MB wmv ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  bylnice_20120505.iso ? MB
 Kompletní videogalerie ve formátu AVCHD  bylnice_20120505_avchd.iso ? MB
 Kompletní videogalerie pro export na SD kartu  bylnice_20120505_sd.exe ? MB