Na Osoblažce začala další letní turistická sezóna s provozem výletních vlaků tažených parními lokomotivami. Mimo tuto turistickou sezónu se na úzkých kolejích kolébají
dieselové lokomotivy 705 913-2 jako hlavní provozní nebo 705 914-0 jako záloha většinou s jedním vagónkem Balm/ú. Vzácně, zpravidla ve dny
zvýšené turistické aktivity, lze na trati zahlédnout soupravu se dvěma vozy Balm/ú, z nichž jeden je rekonstruovaný a jeden původní. To lze poznat i z větší dálky, protože rekonstruovaný
vůz Baml/ú má obrácené barevné schéma a v krajním okně mu svítí informační panel.
Také letos bude výletní vlaky mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou tahat parní lokomotiva U57.001 „Malý štokr”.
Ve vyhlášené dny bude na trať z Osoblahy do Slezských Rudoltic vypravován jeden pár zvláštních vlaků vedený parní
lokomotivou U46.002 „Rešica”, která v průběhu sezóny bude mít zajištěno stání ve výtopně v Osoblaze. Zpět do Třemešné ve Slezsku bude
přepravena na podzim při jízdě na Martinské hody a na přezimování bude odvezena do Krnova.
Videoreportáž však začíná několika záběry pravidelných vlaků na Osoblažce. Letošní teplé s slunečné dny lákají
k toulkám po kraji a tak tyto klasické záběry zde nemohou chybět. Navíc v červnu už bujná vegetace začíná povážlivě zakrývat úzké koleje, protože na trati,
která maximálně kopíruje terén, není vyvýšených míst na náspu či mosty klenoucí se přes údolí. V červnu je také výborné období, kdy
je díky dlouhému slunečnímu svitu navíc fotitelný ranní vlak Os 20602 s odjezdem v 5:50 z Osoblahy a poslední Os 20611 s odjezdem v
19:30 z Třemešné ve Slezsku.
Dalšími záběry se přesouváme v čase o měsíc dále. Výletní vlaky Os 20651 a Os 20650 jezdí ve stejné časové poloze s návazností na
přípoje ve stanici Třemešná ve Slezsku. Také řazení soupravy vlaků je v této sezóně stejné. Souprava výletních vozů bývá
rozšířena o jeden vůz Balm/ú. Výletní vlaky vypravované ve vyhlášené dny z Osoblahy do Slezských Rudoltic a vedené
parní lokomotivou U46.002 „Rešica” jsou sestaveny jen dvou výletních vozů.
Letošní léto bylo mimořádně horké a suché. Vláha v nedohlednu a tak není divu, že plošný zákaz jízd parních ovlivnil i druhou polovinu prázdnin.
Parní lokomotiva je pochopitelně velkým lákadlem pro návštěvníky, ale nic naplat, na celý měsíc musela zaskočit
dieselová lokomotiva TU38.001 „Faur”. Z fotografického hlediska to bylo příjemné zpestření provozu.
Do roku 2011 se „Faur” po trati pohyboval s výletními vlaky během hlavní turistické sezóny vždy v neděli. Ovšem parní lokomotiva je přece jen
něco jiného a tak v dalších letech už byly o prázdninách výletní vlaky vedeny jen parní lokomotivou
U57.001 „Malý štokr” a lokomotiva TU38.001 „Faur” byla nějakou dobu nasazena na výletní vlaky ve
čtvrtek a pátek, které byly určeny pro školní výlety.
Začátkem září byl zákaz jízd parních lokomotiv konečně zrušen a poslední tři jízdy v září tak mohly proběhnout ke spokojenosti všech. Do konce roku
by se na trati měly parní lokomotivy prohánět spolu v rámci jízdy na Martinské hody v Bohušově a je přislíbeno, že
parní lokomotiva U46.002 „Rešica” by mohla odvézt v prosinci Mikulášský vlak a Sváteční vánoční vlak.
| 1 |
00:00
|
5.6. - Os 20602 v úseku Amalín (6:11) - Horní Povelice (6:15) |
| 2 |
00:26
|
5.6. - Os 20603 v úseku Třemešná ve Slezsku (6:50) - Liptaň (6:59) |
| 3 |
00:45
|
5.6. - Os 20603 přijíždí v 7:16 do stanice Slezské Rudoltice |
| 4 |
01:10
|
5.6. - Os 20603 v Bohušově (7:26 - 7:27) |
| 5 |
02:02
|
5.6. - Os 20606 v úseku Koberno (10:02) - Slezské Rudoltice (10:07) |
| 6 |
02:30
|
5.6. - Os 20606 v úseku Liptaň (10:28) - Třemešná ve Slezsku (10:37) |
| 7 |
02:45
|
5.6. - Os 20607 přijíždí v 11:46 na zastávku Dívčí Hrad |
| 8 |
03:11
|
5.6. - Os 20608 v úseku Bohušov (13:57) - Koberno (14:01) |
| 9 |
03:30
|
5.6. - Os 20608 odjíždí v 14:18 ze zastávky Dívčí Hrad |
| 10 |
03:55
|
5.6. - Os 20608 v úseku Liptaň (14:28) - Třemešná ve Slezsku (14:37) |
| 11 |
04:20
|
5.6. - Os 20609 v úseku Horní Povelice (15:46) - Amalín (15:49) |
| 12 |
04:44
|
5.6. - Os 20610 v úseku Koberno (18:02) - Slezské Rudoltice (18:07) |
| 13 |
05:03
|
5.6. - Os 20610 v úseku Dívčí Hrad (18:18) - Liptaň (18:26) |
| 14 |
05:23
|
5.6. - Os 20610 v úseku Liptaň (18:28) - Třemešná ve Slezsku (18:37) |
| 15 |
05:44
|
5.6. - Os 20611 v úseku Třemešná ve Slezsku (19:30) - Liptaň (19:39) |
| 16 |
06:10
|
5.6. - Os 20611 přijíždí v 20:24 (+10 min) do stanice Osoblaha |
| 17 |
06:28
|
5.7. - Os 20606 odjíždí v 9:50 ze stanice Osoblaha |
| 18 |
07:00
|
5.7. - Os 20606 v úseku Liptaň (10:28) - Třemešná ve Slezsku (10:37) |
| 19 |
07:21
|
5.7. - Os 20651 v úseku Třemešná ve Slezsku (10:45) - Liptaň (11:00) |
| 20 |
09:00
|
5.7. - Os 20651 v úseku Horní Povelice (11:16) - Amalín (11:21) |
| 21 |
09:34
|
5.7. - Os 20651 odjíždí v 11:35 ze stanice Slezské Rudoltice |
| 22 |
10:28
|
5.7. - Os 20608 v úseku Osoblaha (13:50) - Bohušov (13:56) |
| 23 |
11:01
|
5.7. - Os 20650 odjíždí v 15:10 ze stanice Osoblaha |
| 24 |
11:58
|
5.7. - Os 20650 v úseku Koberno (15:30) - Slezské Rudoltice (15:41) |
| 25 |
12:58
|
5.7. - Os 20650 na zastávce Dívčí Hrad (16:14 - 16:15) |
| 26 |
14:04
|
5.7. - Os 20650 v úseku Liptaň (16:27) - Třemešná ve Slezsku (16:42) |
| 27 |
14:45
|
23.8. - Os 20606 v úseku Koberno (10:02) - Slezské Rudoltice (10:07) |
| 28 |
15:07
|
23.8. - Os 20606 v úseku Liptaň (10:28) - Třemešná ve Slezsku (10:37) |
| 29 |
15:23
|
23.8. - Os 20651 v úseku Třemešná ve Slezsku (10:45) - Liptaň (11:00) |
| 30 |
16:10
|
23.8. - Os 20651 přijíždí v 11:10 do zastávky Dívčí Hrad |
| 31 |
16:53
|
23.8. - Os 20651 v úseku Horní Povelice (11:16) - Amalín (11:21) |
| 32 |
17:34
|
23.8. - Os 20651 odjíždí v 11:35 ze stanice Slezské Rudoltice |
| 33 |
18:19
|
23.8. - Os 20651 v úseku Bohušov (11:52) - Osoblaha (12:03) |
| 34 |
19:03
|
23.8. - Lokomotiva 705 913-2 posunuje ve stanici Osoblaha |
| 35 |
19:27
|
23.8. - Souprava vlaku posunuje ve stanici Osoblaha |
| 36 |
20:13
|
23.8. - Os 20650 v úseku Koberno (15:30) - Slezské Rudoltice (15:41) |
| 37 |
21:12
|
23.8. - Os 20650 odjíždí v 16:15 ze zastávky Dívčí Hrad |
| 38 |
21:53
|
23.8. - Os 20650 v úseku Liptaň (16:27) - Třemešná ve Slezsku (16:42) |
|
|